به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

نارضایتی مردم از گران کردن حج توسط عربستان

گران شدن هزینه حج

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ به خاطر گران کردن حج توسط عربستان بنگلادش به جای سهمیه ۱۲۷ هزار نفری  برای حج تمتع، فقط ۴۸ هزار نفر برایث رفتن به حج ثبت‌نام کردند.

بنگلادش یکی از چهارمین کشور مسلمان دنیا است که دارای بیشترین تعداد حج رفتن هستند، متاسفانه به خاطر گرانی امسال بنگلادشی ها نیز با کاهش ۷۰ درصدی متقاضیان حج مواجه شدند. این امار  در ایران نیز از ۸۲ هزار نفر، حدود ۳۰ هزار نفر برای تشرف به حج ثبت‌نام کرده‌اند.

هزینه حج برای ایرانی‌ها ۴.۵ هزار دلار است

سعودی ها هزینه حج را یک هزار و ۲۰۰ دلار گران کرد. بر همین اساس تعداد حجاج سال گذشته به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم نرسید، در حالی که آنها از پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف خبر داده بودند. هزینه حج تمتع برای زائران بنگلادش سال گذشته ۶ هزار دلار بود که امسال این هزینه با «کاهش ۱۰۰ دلاری» به ۵ هزار و ۳۶ دلار رسیده است. هزینه حج برای ایرانی‌ها نیز حدود ۴.۵ هزار دلار است.

مهلت ثبت‌نام حج برای حجاج بنگلادشی تمدید نشد. بسیاری از بنگلادشی ها امکان پرداخت هزینه حج را ندارند. مسئولین این کشورر دلیل گران بودن بلیت هواپیما به عربستان را تحریم بودن دانستند. ولی هزینه حج نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

عربستان تلاش می کند که تعداد زائران حج تمتع را به ۱۵ میلیون نفر برساند و برای این منظور هزینه حج را برای تأمین زیرساخت‌های لازم افزایش داده است. اندونوزی نیس همچنان سهمیه ۲۲۱ نفری خود را تکمیل نکرده است.ولی ایران و مالزی سال‌هاست که در انتظار حج رفتن هستند.

 پاکستان و بنگلادش از خدمات رفاهی کم می کنند تا هزینه سفر پایین بیاید

توفیق الربیعه وزیر حج عربستان دلیل بالا رفتن هزینه حج را افزایش خدمات این کشور به زائران دانست و گفت تصیمم ما برای سال آینده ۲ برابر کردن حجاج هستیم.

وزیر گردشگری عربستان احمد الخطیب گفت سفر به مکه طرفداران خود را دارد و باید با «کاهش هزینه» روند پذیرش را بالا ببریم. و بسیاری از کشورها  از عربستان خواستار کلید زدن «زیارت ارزان» شدند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات