به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

صدرالدین شریعتمداری: سرمایه باید به سمت ایده برود

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ صدرالدین شریعتمداری، مدیرعامل و خالق برند آرکیوفشن گفت:  اگر برندها را به چند دسته تقسیم کنیم و یک دسته از آن محتوای ذهنی و فکری خاصی داشته باشد، مشخصا محتوای ذهنی و فکری در درجه اول باید به اصحاب آن یعنی علاقه‌مندان ارائه شود؛ بدین معنی که حلقه اولیه در رشد یک برند، مشتریان آن هستند که بخشی هرچند کوتاه از زندگی خود را صرف ارتباط با شما به عنوان یک برند کرده‌اند.

برند آرکیوفشن نیز با موضوع عامی سروکار دارد که مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. وی افزود: کشورمان در دنیای محدود صنعت پوشاک به سر می‌برد که از تکنولوژی روز عقب است. با توجه به این موضوع برند آرکیوفشن تصمیمی برای تولید پوشاک در داخل و صادرات آن ندارد، بلکه این کار در همان کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

البته باید گفت، فعالیت این برند در محیط‌های آنلاین شروع شده و تمرکز آن نیز بر مارکتینگ و طراحی است. با این حال کل مواد اولیه از داخل تامین شده و حتی کوچک‌ترین وسیله نیز از خارج وارد نمی‌شود. از سوی دیگر، ضمن جذب کارگران ایرانی مطابق با اصول اخلاقی خود، هرگز با شرکتی که از نیروی کودکان کار استفاده کرده یا متعهد به قوانین نیست، همکاری نمی‌کنیم.

انحصاری در صنعت پوشاک، در دنیا به کشور ما تعلق دارد

صدرالدین شریعتمداری، مدیرعامل و خالق برند آرکیوفشن گفت: این حوزه یکی از صنایع بسیار مهم و حساس است، به‌طوری که از ۵۰ نفر اول سرمایه‌گذاری اقتصاد اروپا که همیشه در مجله فوربس معرفی می‌شوند، تعداد زیادی از آن‌ها در این بخش فعالیت دارند.

ایرانی‌ها هم از دیرباز در زمینه پوشاک فعالیت داشته و اهل مد و استفاده از طرح‌های مختلف بوده‌اند. زمانی که ظرفیت و آینده خوبی در این زمینه وجود دارد، باید بستر آن را فراهم کرد؛ درست مانند غذایی که به هیزم نیاز دارد. همان‌طور که نباید توقع داشته باشیم، بعد از پخت غذا همچنان هیزمی وجود داشته باشد، در سرمایه‌گذاری نیز نباید صرفا بر حفظ سود متمرکز بود.

در این راستا، عنوان “سرمایه‌گذاران فرشته‌ای” به این دلیل اطلاق شده که می‌دانند، سرمایه آن‌ها دیگر قابل برگشت نیست، اما موفقیت‌شان دنیایی را تغییر می‌دهد. اگر سرمایه‌ها به سمت ایده‌ها نرود، قرار است چه اتفاقی بیافتد؟ ما باید شرمنده باشیم که استارت‌آپ‌های ما در تپسی و اسنپ خلاصه شده‌اند.

وی افزود: نمی‌توان ادعا کرد که انحصاری در صنعت پوشاک، در دنیا به کشور ما تعلق دارد، اما قطعا می‌توان در این خصوص فعالیت‌های ثمربخشی انجام داد. رویکرد رشد نباید منحصر به برند آرکیوفشن باشد، بلکه همه برندها باید چنین کاری را در کسب‌وکار خود به ثمر برسانند.

به نظر بنده، در این خصوص باید فهم مردم تغییر کند تا شاهد شیوع و ترویج این کار باشیم. اگر نگرش مردم در این خصوص تغییر کند، قطعا بسیاری از کسب‌وکارها مانند ایرلاین‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و… از این ایده در فعالیت خود سود خواهند برد.

صنعت پوشاک با همه آن چالش‌ها باید تغییر کند

شریعتمداری گفت: چند وقت پیش، نامه‌ای به انجمن ویژندهای پوشاک ایران ارسال کردم و در آن نوشتم که به دلیل تفاوت دیدگاهم با آن‌ها از هیات مدیره آن استعفا می‌دهم. همان‌طور که در ابتدا نیز اظهار کردم، این صنعت تصویر دارد، اما صدایی برای شنیده شدن ندارد.

شاید بنده در این انجمن به خوبی ندرخشیدم یا فرصتی برای تحقق برنامه‌هایم نبود، اما مساله اصلی این است که صنعت پوشاک با همه آن چالش‌ها باید تغییر کند، ولی این انجمن با وجود راه‌اندازی یک سایت فروش به نام تیپست موفق به انجام آن نشده است.

با این حال هنوز هم در این انجمن فعالیت داشته و ضمن در اختیار قرار دادن تمام دوره‌های آموزشی، تا جای ممکن به آن‌ها کمک می‌کنم. وی افزود: به نظر می‌رسد، درخواست از مسئولان نیز کاملا اشتباه باشد.

فرض کنید، زمانی یک فرد به دکتر مراجعه می‌کند، معمولا دکتر مورد نظر کمتر صحبت می‌کند و فرد را به آزمایشگاه رجوع می‌دهد؛ اگر او قادر به تشخص درد نباشد، نباید به او عنوان دکتر داد. عنوان مسئول نیز همین مصداق را دارد. در این میان تنها خواسته‌ای که از آن‌ها می‌توان داشت، این است که اگر مفید نیستند، از سمت خود کنار بروند.

 

مطلب کامل در ماهنامه شماره ۸۶ دنیای سرمایه گذاری

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات