به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

خانه‌های شخصی در مشهد معضل جدید هتلداران

خانه‌های شخصی در مشهد

مشهد به عنوان قطب زیارتی ایران هر سال پذیرای میلیون ها زائر از ایران و کشورهای مختلف است و این امر مقدمات خوبی را برای رونق هتلداری در این شهر فراهم کرده، صنعت هتلداری در مشهد از وضعیت مناسبی برخوردار است و پاسخگوی نیاز مسافران است اما به نظر می‌رسد این‌روزها وجود خانه‌های شخصی که بدون رعایت ضوابط قانونی فعالیت می‌کنند تبدیل به معضلی بزرگ برای صنعت گردشگری و بخش اقامتی شده‌اند.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: متاسفانه معضل خانه‌های شخصی در تمام کشور از مشکلات صنعت گردشگری، بخش اقامت و به ویژه از دغدغه‌های مهم هتلداران سراسر کشور به شمار می‌رود. این خانه‌‌ها بدون رعایت ضوابط قانونی و نظارت نهادهای مربوطه از مهمانان وجوه نجومی دریافت می‌کنند و در مقابل مالیات و عوارضی نیز به دولت پرداخت نمی‌کنند.

محمود مادرشاهیان ادامه داد: این خانه‌های شخصی بدون وجود امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی بسیاری  می‌شوند در حالی‌که هتل‌ها و سایر واحدهای اقامتی دارای مجوز با سرمایه‌گذاری هنگفت و با بیشترین نظارت از سوی نهادهای مختلف، ایجاد اشتغال می‌کنند اما هرروزه با مشکلات متعددی روبه رو هستند.

صنعت هتلداری در کشور مطلوب است

وی صنعت هتلداری در کشور را به لحاظ ساختار، تجهیزات و امکانات در مقایسه با دنیا را مطلوب دانست و بیان کرد: مزیت رقابتی نرخ بسیار پایین سفر به ایران چه در حوزه رقابت و چه در سایر حوزه‌ها، امتیاز بسیار مناسبی است که در کنار جاذبه‌های زیارتی، طبیعی و تاریخی ایران، می‌توان از آن به عنوان عاما ایجاد انگیزه برای سفر به کشورمان نام برد.

مادرشاهیان ادامه داد: مشکلات و مسائل متعددی وجود دارد که متاسفانه باعث شده ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه از لحاظ تعداد مسافر ورودی و حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و به‌ویژه زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل بسیار عقب‌تر باشیم.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و جغرافیای پتانسیل‌های زیادی دارد، البته با توجه به وجود گنبد امام رضا(ع)، عمده مسافران به قصد زیارت به این استان سفر می‌کنند،به همین دلیل تاسیسات گردشگری بسیار خوبی در استان ایجاد شده و ما در بیشتر شهرهای پرجمعیت استان هتل‌های مناسب و قابل قبول داریم.

 

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات