برای کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب بانک ملت، علاوه بر سامانه «پیشخوان الکترونیک» و «بانکداری اینترنتی»، امکان ثبت درخواست غیرحضوری ملت کارت از طریق «همراه بانک ملت» نیز برای مردم فراهم شد.
دریافت رمز ملتکارت، بدون نیاز به حضور مشتری
در تمامی مراحل ثبت درخواست، صدور، فعالسازی و دریافت رمز ملتکارت، دیگر نیاز به حضور مشتری در شعبه نیست و پس از ثبت «درخواست صدور ملتکارت» و انتخاب روش «تحویل در نشانی مشتری»، عملیات صدور ملت کارت مشتری انجام می شود و کارت صادره، از طریق اداره پست به نشانی تایید شده توسط مشتری ارسال می گردد.
شایان ذکر است نشانی محل دریافت کارت به صورت پیش فرض براساس اطلاعات موجود در سامانه متمرکز است اما در هنگام ثبت درخواست، امکان ویرایش نشانی برای مشتری فراهم شده است.
همچنین با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری، هزینههای کسر شده از حساب مشتری بابت صدور و ارسال پستی ملتکارت صرفاً یک بار برای هر حساب تا اطلاع ثانوی در پایان روز کاری به حساب مشتری عودت می شود و رایگان خواهد بود.
سامانه پیشخوان الکترونیک به صورت غیرحضوری
بر اساس این گزارش، تمامی خدمات فوق درصورت انتخاب روش تحویل در نشانی مشتری، از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک به صورت غیرحضوری قابل دریافت است، اما در صورت انتخاب روش تحویل در شعبه در سامانه پیشخوان الکترونیک، مشتری باید به باجه صدور آنی کارت در شعبه انتخاب شده مراجعه کند.