به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین؛

تابوی قاعدگی چالش بزرگ لیوافارما

بیتا باغستانی - لیوافا

مدیرعامل شرکت مسیر سبز بیتا (لیوا فارما) گفت: در تلاشیم تا با حرکت در مسیر اهداف توسعه پایدار، به بهبود کیفیت زندگی زنان و داشتن جامعه ای پویاتر و سالم تر کمک کنیم و موانعی که ممکن است قاعدگی بر زندگی عادی، کار و پیشرفت زنان ایجاد کند را مرتفع سازیم.

بیتا باغستانی با شاره به مسائل فرهنگی کشور، یکی از چالش‌های بزرگ شرکت لیوا فارما را تابوی موجود در مورد قاعدگی و صحبت کردن درباره آن دانست و عنوان کرد: زنان سال‌ها از یک روش دیگر در این دوران قاعدگی خود استفاده کرده‌اند و قاعدتا اگر بخواهید این روش را کاملا تغییر دهید، مقاومت زیادی را در آن‌ها ایجاد می‌کند؛ البته من همیشه چالش را دوست دارم و برایم خیلی جذاب است.

هرچند که شناساندن این ارزش‌ها به افراد که می‌توانند انتخاب‌های سالم‌تری برای خود رقم بزنند، می‌توانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و به محیط‌زیست احترام بگذارند، شاید کمی سخت باشد؛ اما راه آن تولید محتوا است و با تولید محتوای خلاقانه می‌توانیم کار را پیش ببریم. همچنین همکاری با سایر برندها و کسب‌وکارها در این زمینه به ما کمک کرده و بسیار تاثیرگذار بوده است.

اولین بودن همیشه با چالش‌ همراه است

باغستانی چالش‌های قانونی را هم از مشکلات دیگر این شرکت بیان کرد و ادامه داد: ما به عنوان اولین تولیدکننده این محصولات، چالش‌های بسیاری را از سر گذرانده‌ایم. آن زمان که ما آغاز به کار کردیم، رویه‌ای در سازمان‌ها و به خصوص اداره تجهیزات پزشکی در این رابطه وجود نداشت و در واقع این رویه‌ها با ما ساخته شد و بالاخره اولین بودن همیشه چالش‌ها را به همراه دارد.

البته هنوز هم این مشکلات وجود دارد و همان‌قدر که چالش فرهنگی و تابو در خصوص دوران قاعدگی و در بطن جامعه وجود دارد، متاسفانه در سازمان‌ها هم وجود دارد. بسیاری از اوقات برای ارائه در سازمان‌ها و ادارات حضور پیدا می‌کنیم، ولی از ما فرار می‌کنند و دوست ندارند بشنوند که این موضوع، مقداری کار را برای ما سخت می‌کند.

قاعدتا به دلیل اینکه آدم‌ها از این موضوع فرار می‌کنند، نمی‌توانیم چندان حمایت خاصی دریافت کنیم. در حقیقت ما از زمان آغاز به کار از هیچ ارگانی حمایتی نشده‌ایم  و همه مسایل را خودمان جلو برده‌ایم. ضمن اینکه در کشور ما شرکت‌هایی که تازه‌کار هستند، به خصوص اگر فناور باشند، با برخی از خلأهای قانونی در رابطه با مجوزها، موارد قانونی و مالیاتی مواجه هستند که تبدیل به چالشی برای تمام تولیدکنندگان شده است. در مجموع، بوروکراسی اداری طولانی، بسیار اذیت‌کننده است.

پایان پیام./

3/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات