بررسی وضعیت اتریوم؛

اتریوم در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ هزار دلار می ‌رسد؟

با وجود سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، برخی تحلیلگران رمزارزها پیش بینی می‌کنند که سال ۲۰۲۳ نقطه عطفی برای این بازار خواهد بود. پس از ارتقاء مرج، اتریوم افزایش قیمتی قابل توجهی نداشت، زیرا کل بازار نزولی بود. اما آیا این روند در سال ۲۰۲۳ تغییر خواهد کرد؟ آیا اتریوم به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید؟ در ادامه این مقاله به پیش بینی از اتریوم می‌پردازیم.

اتریوم یک پلتفرم بلاکچین غیر متمرکز و منبع باز است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز (dApps) را فراهم می‌کند. طراحی این ارز دیجیتال اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین، برنامه نویس روسی-کانادایی و یکی از بنیانگذاران مجله بیت‌کوین پیشنهاد شد. اتریوم اغلب به عنوان «کامپیوتر جهانی» شناخته می‌شود، زیرا به هر کسی اجازه می‌دهد کد را در شبکه خود اجرا کند.

مراحل رسمی توسعه اتریوم

اتریوم به طور رسمی در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ با انتشار نسخه اولیه خود با عنوان Frontier راه اندازی شد. این مرحله برای افرادی با پیش زمینه فنی که در این زمینه آشنایی داشتند، طراحی شده بود و تعامل با شبکه به طور عمده از طریق خط فرمان (Command Line) انجام می‌شد. Frontier تنها شامل بخش‌های اصلی بود که برای عملکرد سیستم مورد نیاز بودند. هدف این فاز توسعه و آزمایش برنامه‌های غیر‌متمرکز، آزمایش ابزارهای مختلف و شروع استخراج اتریوم بود. از آن زمان به بعد نیز چندین ارتقاء از جمله فاز Homestead در ۲۰۱۶، ارتقاء Metropolis در سال ۲۰۱۷ و فاز Serenity در سال ۲۰۲۱ را تجربه کرده است.

ماشین مجازی اتریوم (EVM) چیست؟

ماشین مجازی اتریوم (EVM) یکی از اجزای اصلی اتریوم است. این ابزار یک محیط زمان اجرا غیر متمرکز برای قراردادهای هوشمند است که قراردادهایی خوداجرا هستند و شرایط توافق بین خریدار و فروشنده مستقیماً در خطوط کد نوشته شده است. EVM به هر کسی اجازه می‌دهد تا این قراردادهای هوشمند را بدون نیاز به واسطه اجرا کند.

توکن‌های مبتنی بر اتریوم چیست؟

اتریوم در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ هزار دلار می ‌رسد؟

اتریوم با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان ایجاد توکن‌های جدید را در پلتفرم خود فراهم می‌کند. این توکن‌ها می‌توانند هر چیزی با ارزشی مانند؛ یک ارز دیجیتال، یک دارایی فیزیکی یا حتی یک رای را نشان دهند. شناخته شده ترین توکن در شبکه اتریوم، اتر (ETH) است که برای پرداخت هزینه‌ی تراکنش‌ها بر روی این شبکه استفاده می‌شود که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله می‌شود.

تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) چیست؟

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) به برنامه‌های مالی اشاره دارد که بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده‌اند و امکان انجام تراکنش‌های همتا به همتا را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کنند. اتریوم به دلیل قابلیت‌های قرارداد هوشمند و جامعه توسعه دهندگان بزرگ یک پلتفرم محبوب برای برنامه‌های DeFi است.

چرا قیمت اتریوم کاهش یافته است؟

علیرغم همه پیشرفت‌ها در نقشه راه اتریوم، قیمت اتریوم در حال حاضر تقریباً ۷۳ درصد پایین‌تر از اوج قیمت تاریخی (ATH) خود معامله می‌شود. این به دلیل آخرین سقوط کریپتو در سال ۲۰۲۲ است که بیش از یک سال به طول انجامید. اکثر ارزهای دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به شدت صعودی بودند، سپس در سال ۲۰۲۲ قیمت‌ها اصلاح شد. اساساً، این باعث شد که قیمت تمام کریپتوها به طور متوسط ​​۷۰ درصد کاهش یابد و تمام سودهای قبلی حذف شود.

اتریوم در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ هزار دلار می ‌رسد؟

نمودار هفتگی ETH/USD که صعود دوره ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اتریوم و سپس سقوط بعد آن را نشان می‌دهد.

پیش بینی اتریوم: آیا اتریوم در سال ۲۰۲۳ به ده هزار دلار خواهد رسید؟

انتظارات زیادی برای رسیدن قیمت اتریوم به ۱۰ هزار دلار وجود داشت. با این حال، با شروع به تعدیل بازار کریپتو، این امید شروع به محو شدن کرد. دلیل اصلی این انتظارات رشد قیمت اتریوم، ارتقاء بزرگ مرج بود.

اما امروز قیمت اتریوم در نزدیکی محدوده مقاومتی ۱۳۳۰ دلار معامله می‌شود. این بدان معناست که قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ باید تقریباً ۷.۵ برابر شود تا به ۱۰ هزار دلار برسد که با توجه به روند اخیر اتقاقات در بازار کریپتو و در عین حال اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارهای پر ریسک، این احتمال کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد. بنابراین رسیدن اتریوم به ۱۰ هزار دلار در سال جاری طبیعی نیست، اما ممکن است شاهد رسیدن آن به بالاترین رکورد قبلی خود، یعنی محدوده ۴۸۰۰ دلار باشیم. این سناریو هم بدان معناست که کل بازار کریپتو به روند صعودی خود بازگردد که باید در اواسط سال ۲۰۲۳ شاهد آن باشیم.

اتریوم در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ هزار دلار می ‌رسد؟

نمودار ۱ روزه ETH/USD که پتانسیل رشد بالقوه قیمت اتریوم را نشان می‌دهد – منبع: GoCharting.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع:اقتصاد آنلاین

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات